Mulu - dag 2. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu Mulu - dag 2. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu

Mulu - dag 2.

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Juli 2014 | Maleisië, Miri

Echt uitslapen komen we hier niet aan toe.
Om 8 uur opgestaan, ontbijten want om 9.15 stond de eerstvolgende trek al pepland. Clearwater en Windcave.
We vertrokken per boot naar de morning market een stukje stroomopwaarts. Een ketting gekocht, waarvoor ik meerdere malen door onze gids bedankt ben... Daarmee schijn je het hele dorp te steunen.
Onze bootsman deed ontzettend onaardig tegen de stuurman, het jochie viel van de stress in het water, verdraaide z'n knie en had een glip (=Twents voor snee). In Nederland zou je hiervoor even langs de dokter gaan. Ad sprak onze gids hierop aan voordat ik uit mijn vel knalde, wel zo slim.
Op de rivier zag je prachtige natuur, oerwoud afgewisseld met kleine dorpjes, spelende kinderen, vrouwen die de was deden.
De beide grotten waren mooi, maar ik ben meer het type voor daglicht. De tocht ernaar toe en de wandelingen waren onvergetelijk.
De jongens en Ad hebben nog even gezwommen en toen zijn we snel terug gegaan naar ons guesthouse voor lunch. Want...... de volgende trek kwam dichterbij.
Om 2 uur hebben we de Canopy Skywalk gedaan. Loopbruggen van boom tot boom, op een hoogte tussen de 25 en 35 meter. Best een riskante onderneming, wel supergaaf. Mooi uitzicht op het ravijn en het oerwoud om je heen.

Nu weer veilig in het guesthouse, de jongste twee liggen in de rivier. Wij vermaken ons prima met bier, wijn en chips.

Foto's kunnen we hier niet plaatsen. WiFi is te zwak. Het is hier zo prachtig, dat moeten jullie zien. Garden of Eden....

Bij het betalen van de rekening met creditcard werd het apparaat uit het raam gehouden.....