Pulau Tiga - dag 2. - Reisverslag uit Pulau Tiga Serangkai, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu Pulau Tiga - dag 2. - Reisverslag uit Pulau Tiga Serangkai, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu

Pulau Tiga - dag 2.

Door: Nienke.

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 Juli 2014 | Maleisië, Pulau Tiga Serangkai

Vannacht heeft het gestormd, kokosnoten vlogen door de lucht en de regen viel met bakken uit de hemel.
Gelukkig was dit 's ochtends over en hebben we op de steiger liggen zonnen. Rond 11 uur hebben we Sil uit bed getrommeld, waar hij lag te chillen.
Nog even getwijfeld of we met een dagtrip zouden gaan snorkelen. We kozen voor een relaxdag die zo nu en dan ook wat saai was. Even kreeg ik spijt dat we niet waren meegegaan met de trip. Donkere wolken pakten samen boven de zee, het begon de waaien en we moesten rennen naar een beschutte plek.
Niet lange tijd daarna kwam de boot met (niet) snorkelaars terug, de boot kon niet aanleggen dus moesten ze het laatste stukje zwemmen. Onderweg hadden ze regen en hagel (?) gehad.
Rest van de dag beetje gehangen, gelegen en gedronken.
Een brutale aap wilde iets van onze tafel stelen, hij liet zijn tanden zien aan Ad. We besloten om maar op te staan en naar ons huisje te gaan. Daar werd onze weg versperd door wel een hele grote varaan. Met een omtrekkende beweging de huisjes bereikt en de kinderen er nogmaals van verzekerd dat varanen geen trappen kunnen lopen (is dit wel zo?).

Allemaal lekker gaan douchen, was het plan. Ware het niet dat er een kudde Chinezen op het eiland waren geweest en al het water op was. Volgens het personeel hebben ze bad maners. Nou! Dat vind ik een understatement. Ik heb ze de afgelopen dagen zitten te bekijken, hun gedrag bij het buffet is vreselijk. Loempia's pakken ze gewoon per 15. 10 scheppen suiker in je koffie is ook normaal. Ik werd er zelf ook hebberig van. Vergelijkbaar met je handdoek op een zonnebedje in Spanje klaarleggen....
Wel een gezellige dag gehad, maar de hoogste tijd om door te gaan naar Sandakan!