Dreiging. - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu Dreiging. - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Nienke Dam - WaarBenJij.nu

Dreiging.

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Augustus 2014 | Maleisië, Sandakan

Lieve volgers,

Wij hebben ons reisschema moeten omgooien. Aan de oostkust van Sabah zijn er de laatste tijd ongeregeldheden geweest, veroorzaakt door Filippijnse extremisten. Vorige week zijn er twee politieagenten neergeschoten en vlak daarvoor is er een Taiwanese toerist vermoord en zijn vrouw ontvoerd.

Het wordt nu ontraden die kant op te gaan. Wij hadden Semporna op ons reisschema staan om daar te snorkelen. Het schijnt dat dit nu een no go area is. Wij spraken vandaag een duikinstructeur welke werkzaam is/was en die bevestigde dit verhaal. Hier hebben wij dus helemaal geen zin in!

We blijven nu dus een dag langer in Sandakan( in het luxe Sheraton hotel, ook geen straf) en vliegen morgenavond naar Tawau. De ochtend daarop direct door naar Kuala Lumpur en hierna naar Pulau Redang. Een eiland voor het vasteland van Maleisië.

Zelfs hier in Sandakan, waar geen directe dreiging is, zien
we de Maleisische marine nadrukkelijk patrouilleren voor de kust met indrukwekkend wapentuig. Op de familie van Dam wordt dus goed gepast! Wij spreken toeristen die ondanks al deze berichten toch die kant op gaan. Sommigen hebben meer dan duizend Euro betaald en zijn anders hun geld kwijt.

Maak jullie dus geen zorgen, alles gaat hier goed. In worst case geval zijn onze kat en de hamster in goede handen( grapje).
Wij hebben het erg naar ons zin en kijken uit naar de laatste week op een tropisch eiland.

Groeten,
Ad